PR cm vavi


entry nih pjg. xnk bace sudeh. sile X out ok.

aku xphm nape dgn isu perak nih.. tgk brita td paneh jek.. perangai PR tuh mmg btol2 cam haram. dh hilang perak tuh xnk terima hakikat lak.. nk wat demonstrasi pe jadah tuh.. dh knp?? ini sume anwar pnye fahaman aa nih.. ajar org lompat parti, ajar org wat rusuhan.. yg pengikut lak bangang. men ikot jek. taksub sgt.

aku xphm tuh nape xley act cool.. dlu BN kalah besar mase pilihanraya pn ade ke BN wat rusuhan xpuas ati kalah pe sume.. leks je pas pilihanraya dh kalah oke fine takpe bg laa BA nk memerintah sgt kn. xde lak nk wat rusuhan cam ape yg PR buat. xphm2.

lg 1, dhla wat rusuhan cmtuh. pastu mgunakan Islam. Laung macam2... dh knp? memburukkn imej Islam. nih la yg d katakan matlamat menghalalkn cara. xkesah wat pape asalkn matlamat dorg tercapai.. ee bongok laa weii.. dh2 laa tuh.. yg xtahan tuh siap baring tgh jln halang kete..
bongok gile.. pkai je laa serban pe jadah tp otak xde. kalo aku mmg aku langgar je bg mampos senang tros tanam. perangai x ley blah!

panassss je aku tgk dorg nih la.. melampau sgt.

aku xkisah aa kalo BA nk try pegang mesia nih.. org kata cam bg laa can tgk cane BA memerintah. pale otak.. pasal perak nih je dh tnjuk dorg tuh nk menang jek bkn nk menjaga rakyat pn.. nk kuasa je lbey.. dh dpt ape dorg wat? xde pape. mengarott aaa... korang nk kee mesia nih cmtu?? bkn xley bg peluang tp bnde ni bkn maen2.. igt senang2 ke.

nk PAS pegang mesia? sure ke. takat klantan tuh blh aaa nk pegang. sape je dok klantan. mmg org klantan semata. nk kate ape cina pn dh ckp klate. mmg la sng nk handle. dorg kt sane tuh mane kesah pembangunan pn.. mampu ke nk memerintah 1 mesia nih.. yg ade masyarakat majmuk nih.. dgn pembangunan pe sume. nk ke jd cm klantan tuh..??? xmembangun pe sume.. kite skunk bkn idop cm dlu. ape2 pn kne move forward. xkn nk ketinggalan zaman. bongok aaa..

kalo nk kate ttg rasuah dlm BN, sure ke parti laen tuh xde rasuah? sure? rasuah nih mmg dh xleh d bendung. sume parti pn ade. so xpyh laaa xnk BN sbb ade byk rasuah. Anwar maen duet tuh?? hah sume tataw. sume nmpk anwar tuh bahek sgt. xphm2..

kite bkn tgk utk jangka masa pendek. kite kne pk jaoh. ape jd pd mase dpan? mase anak2 kite pe sume.. cucu cicit ke ape ke.. cane dgn mesia nih? perhh emo aku laa tgk brita td.. org Islam wat perangai cam haram tuh.. bongok aaaa... nk jadi Hamas ke??? merusuh cmtuh.. aku bkn nk kate apee aa aku tgk cmtuh yg sket pn saket ati dh knp, cube bygkn org Hamas yg merusuh kt sane tuh cane lak. mau x kne bom dgn Israel?? aku bkn memihak pd Israel. tp aku cube ketengahkn isu sikap. nape kne merusuh cmtu? bile kne tangkap masuk ISA kepoh slhkn kite plak kan... dh perangai cm taik bajet org nk lyn baek??

xpyh tgk jaoh aa.. cm surau kt umah aku. aku taw aaa skunk selangor bkn BN pgg lagi. xde aa nk g merusuh lak kan. otak ade pkai la. cm surau uma aku tuh. time BN pegang aktvt sume campur je xde nk beza umno ke pas ke ape ke.. kalo ade aktvt sume blh join. ini skunk, xthn siap AJK yg mane BN kne pecat. sume dorg je nk pgg. dh knp? sape yg xtrime sape? dlu BN xde lak nk hlg kalo ade org PAS jd AJK. lg 1, isu dewan. pas pilihan raya perhhhhh tros halau org BN kosongkn dewan pe sume.. siap halau aaa kan... kuar notis sume.. PKR laa pnye pandai. dh tuh skunk Sultan dh halau ko nape xreti2 nk blah? wat muke xmalu lg masuk wat cm ko tuh masih MB. nonsense aaa...

aaaaaaa aku rase bek aku stop.

panas..

hahahaha.

eh2 aku xpnas aaa aku kewl~ wakakaka. blog aku suke aku laa nk tules ape.

3 comments:

Hanief Khalid said...

aku stuju ngn ko erni..apetah die tu..takkan laa sultan perak nak buat decision tu tanpa alasan kukuh..die lg terer undang2 kot,bekas ketua hakim negara sultan perak tu...takkan la buta undang2..pk laa wahai org yg buat rusuhan tu..tak membantu pon,membabi buta je sokong tanpa paham keadaan sebenar..bila org UMNO lompat g parti diorg diorg ckp bagus,bila org die lompat g parti lain die kutok abes2 ckp tak patut la...apekebendenye...aku taktau laa nape org sume tak puas lg kne tipu ngn anwar tu..sekali kne tipu cukop laa...ni dah berpuloh kali kne tpu pon stil sokong die membabi buta je...adoi laaa...hehe..emo jap

erniekO said...

yeyyyyy!!! ko same pendpt dgn aku. hahaha. yup2 aku br bace paper.. nik aziz blh kuar kenyataan yg kalo kuar umno masuk pas means blk pd asal, kalo pas kuar g umno means lompat parti. hahaha.. adeii lawaknes.. karpal singh tuh pn bodoh wehh.. elok buang negara jek! kan3.

cIk pEnNa said...

ermm..tp bukan dengan cara tuh sebenarnye!

daripada saling gaduh..saling kutuk mengutuk..keji mengeji..lebih baik duduk semeja..bersalaman..berpelukan..demi mencari penyelesaian masalah eko global!

kalu dah nama nye politik..sama aje..sume memikirkan kepentingan diri sendiri..
yg akan menjadi mangsa?
rakyat jugakk..

perkara yg sama akan berlaku di kedah,penang dan selangor..
dan,
akibatnye?
tunggu aje PRU13 nanti..