hadiah saya paling besar... awk lah.. :(

saya rasa nak bercerita malam ini.
tapi panjangg.. kalau tanak bace sile X out. tq.

sekitar 2001

saya berkenalan dengan seorang lelaki. sbnrnya dia kwn kpd jiran saya. haha. kami kenal masa masing2 wakil sekolah dlm pertandingan catur peringkat sekolah/daerah.. lupa lah. kami bertukar2 nombor fon.. masa tuh, 017 known as ADAM. jika buat panggilan 017 to 017 free. :) owhh sgt heaven. gayut x igt dunia lah. i like.

sekitar 2002

kami lost contact. agak lama. sbb tukar no fon.. dulu pn masa gayut tuh, dia gune fon kwn dia.. org dok asrama kan. mane blh bwk nfon.. forbidden. huhu..

januari 2004

saya terima kiriman sms pada pukul 4 pg.. from this guy. tekejot juga lah. rupenye dia mtk no fon saya dr jiran saya tu. oo ok.. kami kawan2 dan kawan... 25 januari saya terdeclare dgn dia.. on his bufday. :)

sepanjang 2004

saya tersangat lah bahagia dgn dia. dia sgt baik. xpernah marah saya. kami xpernah gado pn. sbb x smpat utk bergado.. dia kol saya 7kali sehari. :) xpenah miss. everyday... sbb dlu sms 10sen. kami jarang sms. dia akan kol saya. n saya pn akan kol dia.. guna public lagi. kelakar. masa tuh saya dh masuk uum (mid june).. semua nya ok.. takda masalah langsung.. saya suka mcm tu. mungkin juga masa cpl dgn dia, saya dh bubah dari playgirl(kwn2 sekolah saya lah yg kata) kepada seorang yang sgt setia. :)

januari 2005

err... lagi tiga hari genap sethn kami bercpl, saya terima sms dr dia, mengatakan dia sudah ada gf lain. sedangkan semlm de kol saya 7kali spt biasa n as usual nite wishes and all. saya sangat terkejot. saya xpercaya. saya tros kol dia n sgt sedih, seorang gurl angkat fon.. marah2 saya kata jgn ganggu dia lagi. saya sgt sedih.. saya x crita pada sesiapa pn. tp yg pasti saya menangis macam org gila dlm hostel.. saya tak tahu macam mana nk crita pada kwn2 saya sbb saya dgn dia mmg xde masalah langsung.

saya blk KL utk setelkan masalah ni.. saya jmpe dia. dia trus trang pada saya dia mmg ade gf lain. urghh saya rasa macam nk lempang dia tp saya sabar je. time tuh saya pelik knp saya sabar thp gaban. saya mtk clash sgt999 tp dia xnk. dia mtk saya SEBULAN utk dia tinggalkan perempuan tu.. saya yang bodoh lagi sengal, tunggu. bodoh kan? tahu bf ada gf laen, blh tunggu lagi. haha.

hampir sebln saya tunggu dia.. dlm masa yang sama saya mula rapat dgn org lain. sbb saya rase macam xde harapan je dia nk tgalkn perempuan tu. selama sebln tuh, bila saya kol mst dia akan bersama perempuan tuh. n dia duduk serumah dgn perempuan tu. huhuhu. knapa lah saya sabar lagi?? last2 masa raya haji, kebetulan parents dia pegi haji.. dia janji dgn saya nak raya sama.. tp dia ikot perempuan tuh blk seremban utk beraya dgn perempuan tu... aaaaaa saya mmg xblh trima. time tuh jgk saya mtk clash. xkire lah dia nk clash ke xnk.. sedih! sia2 tunggu taw x..

jun 2005

dia cari saya semula. masa tu saya dh bercpl.. saya jahat skit lah. saya pergi jmpe dia.. sbb masa tuh dia dh btol2 lost.. benti blaja suma.. saya kesian kt dia.. saya tolong dia wat surat rayuan utk tangguh semester... baik kn saya. huhu. dia ckp dgn saya dia nk jmpe bf saya.. nk mtk saya dr bf saya. saya mmg tak nak lah. saya xsampai ati buat cmtu pd bf saya. itu lah last kami jmpa.. lpas tuh xde lagi dah.. saya dgr dia masih bersama dgn perempuan tu..

disember 2006

perempuan yang pernah memaki hamun saya tu, msg dan kol saya. saya sgt terkejot. utk ape.. dia mtk maaf kt saya sbb apa yg dia buat pd saya dlu.. dia cerita semua pd saya. saya rase kesian juge kt die.. layanan yg dia dpt n all. berbeza dgn ape yg sy dpt dlu.. nyata lelaki tu hanya menggunakan perempuan itu. kesian.. perempuan tu minta saya blk pd lelaki tu.. jaga dia.. errr tak mahu lah saya setlh tahu ape yang dia dh buat.. sejak itu, perempuan tuh sll kol saya mtk pendpt... saya nasihat dia utk tinggalkn pekerjaan dia n samb blaja atau cari keje lain. yg nyata, pekerjaan dia bkn lah pekerjaan baik2..

januari 2007 - april 2009

saya langsung tak dgr kabar berita dr dua2 watak utama di atas... tp pd april lalu perempuan tu ada msg saya, bgtahu dia dh bertunang.. Alhamdulillah.. dia dh bubah n dh jmpa jodoh dia.. saya gembira bg pihak dia... tahniah ain! :)

dia tanya saya bila lagi... saya pn tak tahu lah... masa saya blum tiba... :)

//persoalan nye skrg... saya nk tahu dekat manaaa..tang manaaa.. yang saya berebut utk seorang lelaki n bila kala perempuan itu menjadi besfren saya???

sekian! :)

12 comments:

ww said...

entry yg owh so pnjang..mcm bace buku cite ling..u xpnh story pon..sejarah kan? hurmm..
;p

erniekO said...

hahaha. kan??
sbb i rase macam x perlu cite pada sesiapa...

dats y i pelik cemana org blh tahu crite kisah lalu i nih.. n berlagak macam tahu sumenye.

:))

farhana said...

pergh. camne u boleh baik with the girl sey. kalau i, i dunno apa jadi. hahaha. dasat la u nihhh. i pon nak letak entry about my past, boley? :P

HaNie Dew said...

erniko cyg.kite kongsi crte yg hmpir same..xsngke kn..hdup nie mcm2 leh jd..

erniekO said...

fana : sure can babe. ur blog! :p

hanie : err sama kah? ish3.. uhuk.

apezology said...

tk tgk the proposal lagi?
rugi2
syok oh cite die

*komen tidak bedasarkan pd entri.jiwang sgt.maap*

hahaha

A. H said...

hahah kalau kene mcm tuh memang rasa nak lempang mamat tuh. tapi tak berbaloi. pon. haha

erniekO said...

amy : yezza. mmg tak berbaloi.

apes : kite dh tgk dh proposallll hahahaha.

Anonymous said...

Jd kan pengajaran...org ckp wut goes around comes around. Hmmmm fikir2kanlahh

erniekO said...

mr an0nym0us>

Lu asek dgr org ckp,org ckp. Lu xdgr lg wa ckp. Amcam??

InT@N said...

konflik gak kisah kooo...penyabar nye ko...

InT@N said...

konflik gak kisah kooo...penyabar nye ko...